Mercedes-Benz 710SSK
Mercedes-Benz 710SSK First Kompressor
Un pic de istorie - in iarna lui 1928 mai ramasese un singur sasiu SSK nevandut, asa ca nemtii i-au plantat cel mai puternic propulsor : celebrul Kompressor de 18 litri, care livra nu mai putin de 300CP. Apoi in Japonia, pentru a le arata asiaticilor varful tehnologiei europene, dar s-au intors cu el inapoi, tot fara caroserie. Aici a intrat pe fir contele Carlo Trossi, un apropiat al industriei auto din Stuttgart care avea mai apoi sa devina unul din cofondatorii Ferrari, alaturi de mult mai cunoscutul Enzo. Trossi isi incheiase recent cariera de pilot, insa nu a putut rezista tentatiei de a conduce noul bolid german. Regretul nesincronizarii celor doua evenimente – retragerea sa din pilotaj si lansarea lui 710 SSK – l-a determinat pe contele italian sa cumpere sasiul cu numarul 36038.
Modelul achizitionat de Trossi urma sa aibe parte de o cariera fulminanta, dar nu pe circuit, ci in fata blitzurilor. A ramas in istorie drept cel mai celebru model 710SSK si singurul in stare de functionare astazi. Mai mult, a devenit atat de cunoscut incat se identifica cu sigla si multi cred ca asa arata originalul ! mai mult aici ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu